english

 

 

Spaudoje


VERSLININKUI STUDENTAS NE PIEMUO
 

2006 06 23, Verslo žinios, Nr. 121, 11p., Nuomonės
Prasidėjus vasaros sezonui įmones užplūsta praktikos vietos ieškantys studentai. Verslininkai šį reiškinį vertina teigiamai, tvirtindami, jog praktika studentams suteikia konkurencingumo darbo rinkoje ir pasitikėjimo savo jėgomis.

Egidijus Buika, UAB "Novakopa" direktorius
Kadangi dokumentų kopijavimo ir kitos panašios paslaugos, atliekamos mūsų, t.y. "Copy1", tinkle yra veikiamos sezoniškumo, studentus ar moksleivius praktikai galime priimti nebent birželį. Liepa ir rugpjūtis - atostogos daugumai klientų, todėl atostogos ir mums. Praktikai taip pat priimame studentų dažniausiai vadybininko ar kompiuterių tinklo administratoriaus pareigoms. Pasitaikė ir atvejų, kai po praktikos jie liko dirbti įmonėje. Šiai idėjai pritariu, nes reikia skatinti jaunąją kartą, mokyti juos verslumo ir pratinti dirbti.


PLĖTROS VARIKLIS - NAUJOS PASLAUGOS


Vytautas Gaižauskas
2007 03 26, Verslo žinios, Nr. 57, 15p., Mano verslas, VŽ Kauno UAB "Skaitmeninis amžius", kopijavimo ir biuro paslaugų tinklo "Copy1" operatorius, plėtrą pagreitinti tikisi plėsdamas paslaugų ratą. Tarp naujų paslaugų - ir neįprasti reklamos pasiūlymai verslui.
"Pernai mūsų įmonė apyvartą išaugino maždaug 20% ir pasiekė 1,7 mln. Lt ribą, - sakė Žana Vasiukevič, UAB "Skaitmeninis amžius" direktorė. - Tikimės, kad šiemet šis rodiklis ūgtelės maždaug 30%. Prie to turėtų prisidėti ir naujos mūsų siūlomos paslaugos."


"Copy1" tinklas teikia spalvoto ir nespalvoto kopijavimo, dokumentų įrišimo, laminavimo, antspaudų gamybos, kitas paslaugas. Įmonė taip pat spausdina bukletus, skrajutes, atlieka didelio formato spaudos darbus ant popieriaus, plėvelių, tentų, vėliavų. Įmonė turi 2 padalinius, vienas jų orientuotas į paslaugų verslui teikimą. Šiuo metu šis padalinys duoda įmonei apie 20% pajamų. Pernai "Skaitmeninis amžius" pradėjo siūlyti naują paslaugą - klientai gali įsigyti suvenyrų su logotipu, nuotrauka, piešinuku ar užrašu. Užsakymai tokiems suvenyrams priimami visuose "Copy1" tinklo paslaugų teikimo vietose, o darbus atlieka Kauno centre įsikūręs gamybos padalinys. Bendrovė turi savo logistikos padalinį, kuris išvežioja prekes. "Vis plečiame asortimentą daiktų, kuriuos galime papuošti, - pasakojo įmonės vadovė. - Dabar variantų jau daug - nuo marškinėlių ir puodelių iki vaikiško seilinuko ar kompiuterio pelės kilimėlio. Naujiena - specialiame kristale įkomponuota nuotrauka."


Taikinys – studentai


Prieš kurį laiką "Copy1" tinklas turėjo 68 taškus, bet dalies buvo atsisakyta kaip neperspektyvių. Dėl tos pačios priežasties tinklas pasitraukė iš Panevėžio - po "Ekrano" žlugimo smuktelėjo visa miesto ekonomika ir sumažėjo paslaugų poreikis. "Be to, Panevėžyje nėra aukštosios mokyklos, o studentų užsakymai paprastai sudaro didžiausią mūsų pardavimų dalį", - sakė įmonės vadovė. Dar viena priežastis, dėl kurios sumažintas tinklas, - tai, kad nespalvoto kopijavimo paslauga ateityje bus vis mažiau reikalinga. Taip, pasak pašnekovės, bus ir dėl išaugusio kokybiškesnių paslaugų poreikio, ir todėl, kad tokia technika tampa vis labiau prieinama įmonėms, o paprastesnė - net namų vartotojams. Pastaruoju metu "Copy1" ėmė siūlyti neįprastą reklamos paslaugą, kuria jau pasinaudojo "Tele2". Šios bendrovės reklama, nutaikyta į studentus, spausdinama ant antros daromų kopijų pusės. Studentams tokiu atveju kopijavimo paslauga yra nemokama, už kiekvieną kopiją "Skaitmeniniam amžiui" moka "Tele2". "Manau, kad tokia reklamos forma ateityje taps vis populiaresnė, - sakė p. Vasiukevič. - Suprantama, juk mūsų įmonė per metus padaro apie 31 mln. kopijų. Tai puiki vieta reklamuotis ne tik į studentus nusitaikiusioms įmonėms."


ENTUZIASTAS BE STABDŽIŲ


Marijus Širvinskas
2004 08 20, V, Nr. 161, Savaitgalis, Nr. 33, 1p.Dokumentų rengimo tinklas "Copy1" yra didžiausias Europoje, įsitikinęs Egidijus Buika, UAB "Novakopa", prekiaujančios kopijavimo technika ir teikiančios kopijavimo paslaugas, vadovas, kuriam tikras džiaugsmas yra suteikti žmonėms darbo.


Atvykusius pas p. Buiką amsėdamas pasitinka jo augintinis - vilkšunis, vardu Mažylis. Keturkojis saugo jaukų namą, supamą kiemo su tvarkinga veja ir baseinėliu bei mažyčio paslaptingo upelio, pradingstančio kaži kur lapijoje ir krūmynuose. Sėdint verandoje į akis krinta palei medinę sieną ir grindis besidriekianti juoda dėmė - akivaizdžiai ugnies paliktas pėdsakas. "Sudegė visas namas. Tiksliau, antrasis aukštas ir pirmojo aukšto vidus. Tą žiemą, žvarbią 2002 m. gruodžio dieną, patyriau vieną iš didžiausių gyvenimo išbandymų. Tačiau praėjo jau daugiau kaip pusantrų metų, ir namas atstatytas, - aiškina p. Egidijus. - Vaikai gaisro metu miegojo, žmona, išgirdusi pokšint šiferį, iškart skambino man. Aš per ledus, per sniegą grįžau, atskubėjau. Ir regiu vaizdą: namas pleška, o gaisrininkai lūkuriuoja, nes užšalo vandens žarnos."Pasakodamas apie liepsnos sunaikintą turtą jis priduria, kad skaudžiausia buvo netekti šeimos archyvo ir atsiminimų, bet dabar, regis, dėl nelaimės per daug neišgyvena, apie ją kalba su šypsena veide ir visiems pataria ypač saugoti šeimos vaizdajuostes bei drausti viską: nekilnojamąjį turtą, automobilį ir, žinoma, gyvybę. "Bet nėra to blogo, kas neišeitų į gera: už draudimo pinigus pastačiau dar geresnį ir sustiprėjau vidumi", - šypsosi verslininkas. Dar priduria, kad ypač buvo gaila akvariume išvirusių žuvyčių.

Lemiamas kopijuoklis

Pono Buikos, kaip verslininko, atsiradimas gan neįprastas. Istorija linksma, ir geriausiai būtų pradėti pasakoti nuo meto, kai jaunuolis ėmė studijuoti Vytauto Didžiojo universitete (VDU). Ten jis buvo Studentų sąjungos pirmininkas. "Viskas prasidėjo nuo visuomeninės studentiškos veiklos. Tai buvo antrajamekurse, prieš gerą dešimtmetį. Buvau labai jaunas, o mokslai nustumti į šoną, - juokiasi p. Buika. - Darėme viską: organizavome kultūrinius renginius, studentų mainus su užsienio universitetais, ieškojome paramos studentams, atstovavome studentijai rektorato posėdžiuose." Tada VDU bendradarbiavo su viena Švedijos aukštąja mokykla, o skandinavai pasirodė besą dosnūs ir kauniškiams padovanojo baltutėlį kopijavimo aparatą - tikrą stebuklą anais naujųjų technologijų diegimo pradžios laikais. "Tai buvo "Toshiba". Jie ir dažomųjų miltelių daug padovanojo, ir popieriaus, - entuziastingai porina pašnekovas. - Artėjo metas, kai iki 2000 metų turėjo būti likę 2.000 dienų. Su bičiuliais ir kitų universitetų atstovais nusprendėme, kad tai labai smagi data ir ėmėme organizuoti milžinišką renginį Šventojoje. Kad tai nebūtų tiesiog koncertas ir proga studentams prisigerti, sugalvojome ir futuristinę ekologinę programą. Tris dienas trukusio renginio metu vaikai statė pilis iš smėlio, vyko įvairūs konkursai, dainavo bemaž visi žinomiausi, jaunimo mėgstami atlikėjai. Taigi renginys suskambėjo per visą Lietuvą.". Tačiau studentų patirties bagažas tokius festivalius rengti buvo menkas, todėl organizatoriai patyrė nuostolių." Tikras smūgis į nugarą - reikėjo tuos pinigus kaip nors uždirbti ir grąžinti skolas už maistą, honorarus, transporto ir apgyvendinimo paslaugas. Taigi kopijavimo aparatas buvo viena iš išeičių. Galėjome eiti paprasčiausiu keliu - jį parduoti. Tačiau pradėjome teikti kopijavimo paslaugas studentams", - sako p. Egidijus. Taigi nuo tokio priverstinio darbo ir prasidėjo verslininko karjera.
 

Rasdavo ant lipdukų


"Kopijavom ir kopijavom, lapas po lapo kaupėm pinigus skolai grąžinti. Vieni po šio smūgio pasitraukė, kiti atidirbinėjo ir plušo už dyką. Kai perėjau studijuoti į Vilniaus universitetą, baigėsi aparato dažomieji milteliai", - p. Buika prisimena, kad priemonių trūkumas privertė studentus rasti gamintojo "Toshiba" atstovybę Šiauliuose, dabatinę UAB "Volina". "Atvažiavom į Šiaulius, sakom: "Laba diena, reikia miltelių, bet gal drauge atidarome Kaune "Toshibos" filialą?", - pasakoja p. Egidijus. - Taip ir padarėme. Dabar šis filialas, lyg išaugęs ir tėvus palikęs vaikas, yra tapęs kita įmone - UAB "Novakopa"." Iš pradžių kauniečiams reikėjo užmegzti ryšius su naudotų kopijuoklių tiekėjais. "Juos išsisaiškinti padėdavo aparatai, kadangi užsienio bendrovės ant jų klijuodavo lipdukus. Tuomet susisiekdavome su tiekėjais arba netgi pas juos nuvykdavome, prikraudavom senukus "Passat", parsiveždavome, suremontuodavome", - atsimena p. Buika. Tada filiale dirbo vos trys žmonės, o dabar "Novakopoje" - 68 darbuotojai.


Unikalus Europoje


Atkreiptinas dėmesys, kad kai greta Vilniaus universiteto centrinių rūmų įsikūrė kopijavimo paslaugų punktas "Copy1", universiteto bibliotekininkės buvo priverstos sumažinti kopijavimo kainą nuo 15 ct iki 10 ct už vieną lapą. Šis nuo 2002 m. veikiantis kopijavimo bei dokumentų parengimo paslaugų tinklas priklauso "Novakopai" kartu su UAB "Skaitmeninis amžius"; Lietuvoje yra išsibarstę 42 "Copy1" taškai. "Amerikoje pastebėjome, kad visi kopijavimo taškai yra sujungti, kad ir frančizės būdu. Todėl nusprendėme, kad ir mums atėjo laikas sukurti bendrą įvaizdį bei prekės ženklą. Dabar teikti paslaugas dėl konkurencijos yra sudėtinga, bet mes stengiamės. Reikia kopijuoti? Prašom. Lapai išsibarsto? Galime įrišti. Pasirodo, klientui reikia spalvoto viršelio – pastatėme spalvinio dauginimo kopijuoklį. Reikia įlaminuoti? Taip ir padarėme. Būna, kad klientas atneša anglišką tekstą - pradėjome versti, atneša ranka rašytą - surenkame jį kompiuteriu", - lyg reklamos pranešimą beria p. Buika, sakantis, kad tinklo paslaugas plėsti ribų nėra. O dabar jis įsitikinęs, kad "Copy1" esąs didžiausias kopijavimo paslaugų tinklas Europoje. "Na, kad Baltijos šalyse vienintelis toks - faktas", - linksi galva verslininkas. Įdomu pastebėti, kad "Copy1" prekės ženklas yra ryškios šviesios žalios spalvos, todėl tinklo reklaminiai lankstinukai primena šokių klubų skrajutes. Anot p. Buikos, anuomet buvusi reta specifinio atspalvio žalia spalva šiandien puošia neretą iškabą ar vitriną.


"Čanas" ir "Medūza"


Bet trisdešimtmetis kaunietis neapsistoja ties kopijavimu ir kas dieną žvalgosi ko nors naujo. "Kas penkerius metus yra patartina keisti darbą arba pareigas. Taip ir buvo - atsirado naujų minčių ir pasiūlymų dirbti visuomeninio maitinimo srityje", - teigia p. Buika. Jis tapo kinų restorano "Čanas" bendrasavininkiu bei su buvusių studentų grupele ir draugais įsigijo "Medūzą" - laivą, plūduriuojantį Nemune greta Kauno Aleksoto tilto. "Šis laivas restoranas dabar neveikia, nes Kaunui tokių dalykų nereikia. Jeigu nereikia, nutempsim jį į Klaipėdą arba Vilnių. Žodžiu, "Medūza" dar laukia atgimimo", - sako pašnekovas. Be to, jo požiūriu, lietuviai yra išrankūs valgytojai, tad būdamas mažesnis nei "Čanas" turi nemažai pavargti, kad įsiteiktum ir atspėtum kliento skonį. "Reikia kelis kartus nudegti pirštus, kad pagaliau pavyktų", - atsidūsta p. Egidijus. Jis taip pat ima pasakoti apie Lietuvoje gyvenančius kinus, kaip jie kaupia litą po lito, bet netrukus būna apvagiami ir vėl viską pradeda iš naujo. "Beje, "Čano" veidą paėmėme iš kaži kokios nuotraukos ir naudojome jį kaip prekės ženklą. Bet štai pasirodė vienas Lietuvoje gyvenantis kinas, pareiškė, kad tai esąs jo veidas, ir ėmė gąsdinti teismu."


Trykšta entuziazmu


Dabar p. Buika beturi simbolinę dalelę greitojo maitinimo įmonės akcijų. "Kaune šiuo metu "Čanas" atgimsta, čia dirba nauji jauni žmonės, prisijungė kiti investuotojai, apteikė naujų sumanymų", - reziumuoja jis, o apie konkurentus UAB "Čilija" ir "Fortą" per daug nekalba. "Aš ten nevalgau. Tiesa, jie yra didesni, nes anksčiau pradėjo verslą – ir gerai padarė. Jei aš būčiau 5-10 metų anksčiau gimęs... Kaip sakoma, gimiau nei per anksti, nei per vėlai, nors išties šiek tiek pavėlavau", - sako p. Buika, bet pritaria, kad šiandienos jaunimas yra ambicingesnis. Beje, Linui Starkui, "Čano" savininkui ir įkūrėjui, pirmąsyk suėjus aptarti verslo reikalų su p. Buika, labiausiai atmintin įstrigo jo entuziazmas. "Šiaip iš tikrųjų Egidijus - labai geras žmogus. Ir kaip draugas jis itin geras. Kitokių žodžių sunkiai ir rasčiau. Jis yra vienas iš tų žmonių, kuriuo gali pasitikėti jau pirmuosius žodžius jam ištarus. Ir patikimas jis ne tik žodžiais, bet iš tikrųjų", - teigia p. Starkus. "Novakopos" vadovas nenustygsta ne tik versle, bet mėgsta ir aktyvų poilsį. Štai Palangoje lankosi apie 10 kartų per metus. Taip pat nepraleidžia progos nukakti ir šiltuosius kraštus ar kalnus, bet bemaž naujausias verslininko kelionių atradimas yra Amerika. "Susiskambinam su draugais ir šaunam į JAV. Nedaug kas žino tokį būdą keliauti, kai tau duoda automobilį už dyką, tereikia susimokėti už benziną. Tai naudinga išsikraustantiems žmonėms ar įmonėms, kurioms reikia pervaryti automobilį iš vienos vietos į kitą. Mums nemoka už vežimą, o mes nemokame už nuomą, - p. Buika sako, kad tai ne tik puiki pramoga, bet ir proga paieškoti idėjų. - Idėjos - kaip paukščiai. Jeigu pagalvoji apie ją, tai ji ant tavęs nutupia. Bet ji turi ir apsigyventi." Amerikoje, p. Egidijaus idėjų medžioklės krašte, jis pirmąkart išvydo vaikų kirpyklą, bet Kaune kažkas ją suskubo atidaryti pirmas. Pašnekovas teigia, kad Lietuvoje niekur nerasi išskirtinės amerikietiškos "Starbucks" kavos, taigi neneigia, kad imtųsi pats ją importuoti. "O! Dar apie Las Vegą papasakosiu! Man tai šauniausias miestas pasaulyje, ir su juo yra susijusi dar viena mano turizmo paslaugos idėja, kurią įgyvendinsiu. Esu įsitikinės, kad Las Vegą kiekvienas turi aplankyti bent kartą gyvenime. Bejokių išimčių, - kuo rimčiausiai tvirtina p. Buika, vieną dieną galbūt ketinantis pats įsikurti viename iš egzotiškiausių pasaulio miestų. - Žinoma, tėviškę palikčiau tik viena koja. Beje, gerai, kad lietuviai užsidirbę pinigų svetur juos išleidžia čia. Galbūt tai ir yra Lietuvos mįslės sprendimo raktas, kodėl tokiais tempais auga BVP?"


Maksimalus metas


Be to, p. Buika į svečias šalis keliauja ne vien su draugais, bet ir su kolegomis, "Toshiba" technika prekiaujančių Lietuvos įmonių atstovais. "Visi esame konkurentai. Draugiški esame, ohoho, kokie draugiški. Tik tomis atostogų dienomis", - juokiasi p. Buika ir dar priduria, kad daug linksmybių tiek su draugais, tiek darbuotojų komandiniam jausmui stiprinti prigalvoja. Pavyzdžiui, už keliasdešimties metrų yra padedamas daiktas, kurį dalyviai turi pasiekti užrištomis akimis. "Prieš tai reikia bandyti apskaičiuoti nuotolį, įsidėmėti detales. Galima eiti susikibus rankomis arba atskirai, naudotis lazdomis. Ir vis tiek niekam nepavyksta pasiekti tikslo, - patikina p. Egidijus. - Tad sykį sugalvojau prie objekto padėti mobilųjį telefoną įjungtu garsu, ir pagaliau pavyko." Vadovaudamasis savo linksmu moto, kad "galima nukopijuoti viską, išskyrus laiką", p. Buika teigia kol kas tik ieškantis verslo, o didžiausi darbai laukia per artimiausius dešimt metų. "Mano vienas iš gyvenimo tikslų buvo suteikti darbo kuo daugiau žmonių. Džiaugiuosi, kad tai man pavyko, todėl turiu tai išsaugoti arba stengtis, kad darbuotojų daugėtų", - sako p. Buika, ir jam tai svarbiau nei praturtėti.


 

Kontaktai

8 800 12223

Vilniuje   Kaune   Klaipėdoje   Šiauliuose   Alytuje   Panevėžyje

Algirdo g. 25,
Tel.: 8  5  2496247

 

Kęstučio g. 54,
Tel.: 8  37  206083

 

Mažvydo al. 1,
Tel.: 8  46  315115

 

Rūdės g 19,
Tel.: 8  413  99516

 

Rotušės a. 16,
Tel.: 8  315  74904

 
Cosplay costumes for sale | esta application